SELAMAT DATANG KE BLOG SUARA PERINDU; IKUTI TOKOH ISLAM MINGGU INI MENGENAI KISAH BEBERAPA SAHABAT NABI S.A.W YANG MENARIK KISAHNYA UNTUK DITELADANI, DIPAPARKAN DALAM BENTUK DOKUMENTARI RADIO YANG MENARIK. SETIAP SABTU 6.15 PTG DAN ULANGANNYA PADA AHAD 2.15 PTG DI TERENGGANUFM; PENULIS SKRIP DOKUMENTARI AGAMA DIPERLUKAN. HANTAR SEGERA PERMOHONAN KPD PENGARAH RTM TERENGGANU; IKUTI PERKEMBANGAN SUKAN TEMPATAN DAN TANAH AIR DALAM "WISEL" SETIAP SELASA PUKUL 9.15 BERSAMA DJ AZRUL DAN RIZAL, MENGUPAS PERKEMBANGAN BOLASEPAK, HOKI, LUMBA BASIKAL DAN BANYAK LAGI

Saturday, June 06, 2009

Jangan Pandai-pandai Ubah


ADA segelintir manusia tidak pernah puas dengan apa yang pada mereka. Sebab itu mereka suka mengubahnya. Yang hidung kurang mancung diubah suai dengan harapan menjadi macam hidung Shah Rukh Khan. Yang wajah berkulit gelap dicari kosmetik untuk memutihkannya. Ada juga yang punya payu dara kecil diubah suai jadi besar. Tapi mereka tak pernah fikir kejadian manusia tu dah elok. Bila diubah tak ngamlah dengan saiz badan.

Inilah yang terjadi kepada pelakon terkenal Hollywood, Denise Richards. Dia menyesal dan serik membuat pembedahan membesarkan buah dadanya. Kenapa? Kerana dia terpaksa membuat tiga kali pembedahan untuk mengembalikan payu daranya ke saiz asal. Kali pertama saiznya tidak sepadan dengan badan. Pulak dah! Kan saya dah kata jangan pandai ubah-ubah.

Dalam masyarakat kita, memang ada segelintir wanita yang berfikiran, buah dada besar boleh memikat suami dan mengelak dia cari lain. MasyaAllah. Kalau suami nak kahwin lain, buah dada besar kelapa pun dia kahwin. Ada satu lagi golongan tu buat pembedahan tukar jantina. Yang laki tukar jadi perempuan. Oklah. Siap. Lepas dua tiga bulan, ubah fikiran nak jadi lelaki balik. Mana boleh. Nak pasang macam mana lagi. Dah buang...


SmileyCentral.com abg putra -cukur jambang terkecuali kot

27 comments:

mama atiq said...

tp perangai kita yg BURUK kena pandai-pandai la ubah jadi baru...eh silap ..ubah jadi BAIK tak gitu abg putra? mama sentiasa cuba jadi baik tp pelik ar kadang2 seronok nak jadik jahat..

echah_syed said...

betul tu abg putra..

bila dah dapat bini kurus nak yg chubby kunun bila peluk baru rasa mcm span..

bila dapat yg slim melim nak yg lawa mcm model antara bangsa pulak..

adehhh..ni laa org jate dah satu nak dua,dah dua nak tiga,dah tiga nak empat..akhirnyer mati sakit jantung :(

lu pikir laa sendiri..! *gelak
nabil

..................

besarkan breast supaya suami tak kawin lain..??

ade ker..??

mane ade ler..pepandai abg putra buat fitnah tau :D

Abang Putra said...

To Mama Atiq, kalau perangai tak elok memang elok kita ubah jadi baik. Yang tak boleh ubah ialah kejadian kita yang asal. Itu saja.

Abang Putra said...

To Chombi, nak buat macam mana. Manusia tak pernah puas dengan apa yang ada.

Itu bukan fitnah tetapi fakta yang melibatkan segelintir wanita saja. Bukan semua. Kalau tidak kenapa ramai wanita sibuk nak besarkan breastnya?

miss azlina said...

sbb apa kawin? sbb fizikal semata2 @ krn hati yg ikhlas?
bersyukurlah dgn apa yg ada..apa yg kita miliki adlh ciptaan terindah dr Allah..

zulindanish said...

Memang manusia x penah puas dengan apa yang depa ada...mesti nak yang besar2, best2.....hehehehe....

ANaZRaZ said...

Yang simple lagi pun ada..konon nak nampak cantik diguntingnya sedikit bulu mata. Akibatnya langsung tak boleh tido malam. Tajamnya mencucuk mata...

Abang Putra said...

To Miss Azlina, setuju. Kita patut bersyukur dengan kurniaanNya.

Abang Putra said...

To Zulindanish, hehehe. Itulah susahnya perangai segelintir manusia ni. Suka yang besar aje!

Abang Putra said...

To Anazraz. Itu pun satu hal juga. Tak pasal-pasal bulu mata jadi mangsa.

Jun said...

wahaha..abg putra..bukan tu aje...tgk ler ramai yg dok ubah muka la ni..bukan cantik pon...menakutkan kdg2..hehehe....jgn kira dosa..buat buang duit j kan?
tp mmg dh lumrah manusia kan..ade j x puas ati...syukur j la ngan ape yg ade...ramai lg yg 'kekurangan' kan kan?

pB said...

Apa hok Tukae larae tu , memae ado baik nyorrr...

Abang Putra said...

Jun, benar macam Mat Jasin tu (Michael Jackson). Muka dah jadi semacam.

Abang Putra said...

Pb, hok tuhe lare kena ikut. Tepat sekali.

TokNabe said...

Itulah abg putra nak buang senang, nak pasang balik... sapa pula yg sanggup nak sedekah benda alah tu kat kita. hehe...

Abang Putra said...

ToNabe, nampak gaya kalau tak dak yang nak sedekah, kena pasang yang plastiklah ya. Hehehe.

nas said...

salam abg..biasa la, manusia ni x pernah bsyukur dgn apa yg ada...mcm artis kita kat msia pun sama..muka dah elok gi lak suntik botok n last2 buruk jadinya bukan lagi elok...

Abang Putra said...

Nas, benar tu. Kita bimbang kesan sampingannya dalam jangka panjang.

naqiubex said...

bahaya surgeri ini...
padah atas sebab tidak bersyukur..

~Eila @ Along~ said...

salam abg putra...tq singgah blog eila ye..neway betul tu bro..kalo diubah pun..bukan dpt membeli kasih syg sejati tuuu

Abang Putra said...

naqiubex, kalau untuk perubatan dibenarkan tetapi kalau nak cantik baik tak payah.

Abang Putra said...

Eila, benar kasih sayang sejati tak boleh ditukar dengan pancaindera tak asli.

~ieDa~ said...

Uiiiii..silicon2 nie menyusahkan aje
lh..Tgk hartis kt Mesia nie pun ade yg ltk silicon2 nie(fakta diambil drp surat khabar),ltk botox sume nk bg dagu pnjg,cantik..Last skali kn,dagu jd keras dh kene buang balek silicon tu..X ke nyusahkan namenye..X yah lh pakai botox ke siliocn ke utk menambah lawa sedangkan diri tu dh cantik pun,dh lawa pun tanpa botox & silicon..Kn,A.Putra kn? :)

Abang Putra said...

Benar ieda, kecantikan asli lebih terserlah dan tahan lama.

~ieDa~ said...

Btl,btl,btl..!Hehe..

Real Woman said...

salam .apa khabar abg nordin!topik ni mmg interesting la. Sbnrnya kaum wanita buat semua ni pun atas desakan lelaki secara tak langsung. Ye lah semua sukakan yg cantik2 dan tegang2. Nak buat mcmana dah lumrah donia. Apapun saya support yg ori! Hehehe

Abang Putra said...

Real Woman, itulah masalahnya. Kita kena faham, yang cantik dan tegang akan luntur juga suatu hari nanti. Ia tidak kekal. Jadi terimalah hakikat. Jangan nak lawan hukum alam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails