TERIMA KASIH KERANA MELAYARI BLOG AWANG GONENG. BLOG INI MENGANDUNGI PAPARAN AKTIVITI SAYA SEBAGAI PENJAWAT AWAM SEMASA BERTUGAS DI PELBAGAI NEGERI DI SEMENANJUNG MALAYSIA. MUNGKIN ADA KISAH-KISAH YANG SAYA PAPARKAN DI SINI BERGUNA UNTUK RUJUKAN TUAN PUAN. SELAMAT MEMBACA, MENONTON GAMBAR DAN KLIP VIDEO YANG ADA DAN TINGGALKAN KOMEN DIRUANGAN YANG DISEDIAKAN. TERIMA KASIH.

Friday, September 26, 2008

Selipar Oh Selipar

[ apa nak hairan, dengan mangga sekali depa angkat]

HARI ini hari Jumaat, hari mulia dan penghulu segala hari. Kita digalakkan bersalawat ke atas nabi S.A.W hari ini. Tidak akan berlaku kiamat melainkan pada hari Jumaat. Itu semua orang tahu. Tapi ada yang buat tak tahu atau pura-pura tak tahu. Bagi lelaki wajib solat Jumaat. Kalau dah solat tu, janganlah lakukan perkara-perkara mungkar. Semua tahu: Sembahyang mencegah melakukan perkara keji dan mungkar. Tapi lepas solat, kasut ghaib, selipar pun lesap. Habis camno!

abgputra - Kalau sedekah kenapa mesti dengan pisang? Tak boleh tukar ke dengan epal, rambutan, durian atau yang sewaktu dengannya.

SmileyCentral.com

4 comments:

rastom said...

Din, salam aidilfitri. Mesjid India Sg. Siput ada sekali aku jemaah di sana - sangat istimewa - bukan pisang, tetapi buah epal dan limau, siap dibungkus plastik.

Suara Perindu said...

Tom, salam aidilfitri juga untuk hang. Tak tahu bila lagi dapat jumpa hang. Di surau angkasapuri pun ada juga yang sedekah epal tapi jarang berlaku. Kira hang bertuahlah dapat epal dan limau. Bukan apa, elok sekali sekala kita berubah. Boring asyik yang lama aje. Untuk kebaikan apa salahnya! Dok gitu?

Ibnurashidi said...

Salam Tuan Rumah..

Selamat Hari Raya Aidilfitri..Semoga ceria2 selalu dan diberkati Allah..

Banyakkan menziarahi diaidilfitri...oleh itu dtglah ziarah ke blog sy ya:)

Anonymous said...

Sepatutnya, kalau selipar macam tu, sblm masuk masjid tu berniatlah, kalau hilang selipar tu, saya sedekahkan kepada pencuri. Supaya kita dapat pahala yang besar dan pencuri tu selamat dunia akhirat dari dosa mencuri. Kalau selipar murah la.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails