TERIMA KASIH KERANA MELAYARI BLOG AWANG GONENG. BLOG INI MENGANDUNGI PAPARAN AKTIVITI SAYA SEBAGAI PENJAWAT AWAM SEMASA BERTUGAS DI PELBAGAI NEGERI DI SEMENANJUNG MALAYSIA. MUNGKIN ADA KISAH-KISAH YANG SAYA PAPARKAN DI SINI BERGUNA UNTUK RUJUKAN TUAN PUAN. SELAMAT MEMBACA, MENONTON GAMBAR DAN KLIP VIDEO YANG ADA DAN TINGGALKAN KOMEN DIRUANGAN YANG DISEDIAKAN. TERIMA KASIH.

Friday, January 15, 2010

Rota ada lemak babi?

Awas kepada mereka yang sukakan makanan ringan khususnya Rota. Makanan ini dikatakan mengandungi bahan yang diharamkan untuk umat Islam. Apakah bahannya? Bacalah sampai habis.



klik gambar untuk paparan lebih jelas

Rota dikatakan mengandungi lemak babi berdasarkan kod yang tertera di belakang bungkusan makanan itu. (Lihat gambar). E 110 adalah salah satu kod untuk lemak babi. Jadi, berhati-hatilah. Bab makanan ni, kita jangan buat main-main. Jangan ambil yang haram kerana ia akan menjadi darah daging. Jadi, pihak yang berkenaan hendaklah menyiasat perkara ini dan mengambil tindakan yang sewajarnya.

2 comments:

mama atiq said...

terimakasih atas info yg diberikan ...sbb tu lah mesti baca dulu label makanan yg kita nak beli ...walau ada cop halal jangan percaya sgt..lg satu tarikh pun penting...kadang2 dah lupus...

Suara Perindu said...

Satu dapat info ni pun dari kawan menerusi e-mail. Walaupun belum sahih tapi kita sebagai umat Islam kena berhati-hati.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails