RTM Kelantan
Terima Kasih Kerana Memilih Sarawak FM Sarawakfm:Sehati Sejiwa
 

Friday, May 15, 2009

Jangan pakai kasut tumit tinggi

[Nana memperagakan kasut tumit tinggi]

ADA seorang kawan saya kata dia cukup suka lihat wanita pakai kasut tumit tinggi. Saya tanya, kenapa? Jawabnya, nampak seksi. Memang benar. Sebab kasut tumit tinggi direka untuk menolak dada ke depan dan punggung ke belakang. Tapi awas, jangan nak cantik dan seksi sahaja tanpa memikirkan kesannya. Ini kerana pemakaian kasut tumit tinggi boleh mengakibatkan spina dan pinggul terkeluar daripada kedudukan asalnya dan menimbulkan masalah kesihatan bukan sahaja kepada kaki tetapi keseluruhan badan. Ini bukan abang yang kata. Tetapi Persatuan Pengguna Pulau Pinang, CAP. Kata CAP, kasut tumit tinggi jika dipakai terlalu lama boleh menyebabkan kencing tidak lawas, masalah belakang dan tulang pinggul.
Bagi wanita mereka mempunyai sebab tersendiri memilih kasut tumit tinggi. Bagi yang rendah, kasut tumit tinggilah penyelesaiannya. Tapi hati-hati ya! Takut terpelecok.

Abg Putra - nampak gaya tak lakulah kasut tumit tinggi aku ni. Nasib! nasib!

31 comments:

salam abg putra,

sampai skrg sy tak dpt lupakan masa sy naik bas dimana kasut sy tertinggal kat tangga bas nasib baik tak jatuh ke bwah klu tak mahu sy pakai sebelah kasut ke tmpt kerja.

skrg paling tinggi kasut sy cuma 1 1/2 inci je lebih2 dah tak tahan kaki sakit.

Zue, terima kasih kerana berkongsi pengalaman anda.

combi pun rasa mcm tu..seksi bila pakai high heel ekeke :p

bukan je dada & bontot tertolak ke depan & belakang tp cara jln pun kena berhati-hati sket tu yg nmpk lebih attitude seksi laa kunun :D

muahaha.. *gelak devil

abg putra..kalo dah biasa pakai high heel bila pakai kasut leper rasa lain mcm tak konfiden bila berjln :p

kasut combi bkn tinggi mcm model pun ALA-ALA jek.. :)

Hahaha, ulasan yang menghiburkan. Boleh pakai tapi kena hati-hati.

betul tu combi.. saya dah biasa pakai kasut tumit tinggi..bila pakai yang tak ada tumit..macam tak konfiden pulak! Tapi sekarang ni.. TERPAKSA PAKAI KASUT TAK ADA TUMIT SEBAB bawak budak..huhuhuhu.. tu yg malas nak klua pi mana2 tu.. duduk ofis jer laaa..

DJ Nor, lepas bersalin boleh pakai balik.

hahaha... seksi? lepas ni nak try tengok orang perempuan pakai kasut tumit tinggi. Sebelum ni belum perasan. :D

salam,

tumpang singgah...

ada yg pakai nak nampak seksi
tapi buruk baiknya tak difikiri...

bagaimana kalau lelaki pakai kasut tumit tinggi. apa yang terjojol ke depan...?

xsuka pakai kasut tinggi.. nanti terpeleot baru tau kesannye.. pakai lah kasut tumit rendah.. lebih selesaa dan cantik hehe!

mama pakai kasut tumit tinggi bukan kerna nak melawa tp terpaksa..jalan nak ke umah mama becak kang kotor plak kaki mama yg gebu nih :)

sy pakai kasut boot aja

tp sesekali sy pakai kasut tumit tinggi ngan baju kurung bangla2 kat site opis nie bersiul semcm aje..

Bima sakti, benar pemakainya punyai sebab tersendiri yang mereka sendiri sahaja yang tahu.

BelalangDewa, hang try pakai dulu baru tahu jawapannya. hehehe

mama atiq, lagi mantaplah penampilan mama dengan kasut tumit tinggi ya!

Ein, kasut tumit rendah. Hehehe. Istilah baru ni.

LadyInRed, Huh, pasti menawan penampilan saudari. Ada siul-siulan lagi. Perghhh.

seksi tu mmg seksi..jngan plak pijak kaki org lain yg pkai slipar ni..dah bnyak kali aku kena..bleh ttembus kaki...

mae, huh, pengalaman ngerilah ni. Sabar.sabar. Angkara kasut tumit tinggi.

Abg Putra..boleh tolong jawab TAG saya tak??
kui3...
(Malu seyyyyyyy....paksa2 org pulok dak aspa nie...)

sy mmg x pakai kasut tumit tinggi! x selesa langsungg!

arnirina, mungkin dah cukup tinggi kot?

owh..
takleh la tk pki high heel..
tak confident..
rase cm rendah sgt jek..
hihi..neway,thnx for the d info.. =)

mmg betul tu fakta tu...
tp lin klu pakai kasut tumit tggi ni..alamat tenggelam la hubby lin..hehehehe lin lbh tggi sikit dr hubby..heheh

Husband kena tambah tapaklah kat kasut. Lapik dua ke. heheheh

hmmm...jun tadak kasut tinggi..patut ar x d org ngorat sbb x seksi..ekkekee

Jun, seksi bukan pada kasut saja. Jun ada kelebihan lain tu.

btol~~ jgn pkai heel.. bhye bhye..nak jln pown ssh ;)

effa, nanti tak nampak seksi.Hehehe

Salam,abg putra..

ahaks,ara da tahu kesannyew dri dulu..tp still sukew pakai..degil kan..huhu.opps,bkan utk nmpak seksy ya cuma minat bangat deh..

*x sukew pkai sandal..huhu

info tentang kasut tumit tinggi kat sini - High Heels Are Bad

Related Posts with Thumbnails